2012.09.23

Przeglądając zasoby internetu dotyczące tworzenia stron internetowych, sensu tej czynności i jej opłacalności, można napotkać dwie strony. Dwa obozy prawdy oczywiście są sprzeczne z sobą. Jedni piszą że strona internetowa nie jest potrzebna, a drudzy twierdzą że jest nie zbędna do prowadzenia biznesu, do startu biznesu w dzisiejszych czasach. Tutaj należy zwrócić na stwierdzenie „w dzisiejszych czasach”. Jakie mamy dzisiaj czasy. Mamy czasy szybkiego obiegu informacji. Informacje na różny temat otaczają nas codziennie i nie jesteśmy w stanie przed nimi uciec. Media, internet, reklamy zewnętrzne, inni ludzie. Wszystko to dzieje się wokół nas. Jesteśmy tym bombardowani.

Internet stał się na tyle popularny, bo znaczna większość Polaków go posiada, że stał się miejscem,źródłem kontaktów między ludzkich, informacji, centrum handlowym. Rozwój firm kurierskich w Polsce był możliwy dzięki sklepom internetowym, gdzie coraz częściej robimy zakupy. 60% Polaków szuka informacji o firmie za nim nawiążą z nią współpracę. Coraz częściej szukamy usługodawców poprzez internet, ponieważ mamy dostęp do większej ich ilości niż w miejscu jakim się znajdujemy. Przed wyjazdem na wakacje sprawdzamy najczęściej wykaz noclegów, miejsc wartych do odwiedzenia przez internet.

Co daje firmie własna strona internetowa? Daje możliwość dotarcia do tych wszystkich potencjalnych klientów, którzy szukają danej usługi, produktu w internecie. Jest ich imponująco dużo, a liczba ich się zwiększa z roku na rok. Oprócz dostępu do osób szukających w internecie, użytkowników internetu, wychodzimy z zamkniętego kręgu lokalnego, które nakreślają nam granice miast czy nawet państw. W internecie nie ma granic, podziałów na strefy. Każdy kto będzie szukał danej usługi czy produktu nas znajdzie. Wiemy już że własna strona internetowa pozwala dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców, czy to wszystko? Czy sam fakt posiadania strony jakość wpływa na wizerunek firmy? Czy w tej sferze też jakoś skorzystamy? Dokładnie tak. Firmy posiadające stronę internetową są postrzegane jako bardzie wiarygodne i nowoczesne. Dobra strona internetowa pozwala na kreowanie dobrego wizerunku firmy. Mówią że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Tak to też prawda i strona internetowa profesjonalnie zaprojektowana pozwala na wywarcie dobrego wrażenia na potencjalnym kliencie.

A co z kosztami? Dostęp do takich ilości ludzi, którzy jeszcze są zainteresowani Twoją firmą może kojarzyć się z jakąś pułapką finansową. Tak oczywiście nie jest. Internet jest darmowy, obecność w nim jest za darmo. Jedynymi kosztami jakie poniesiesz to koszt stworzenia strony internetowej, hostingu i domeny. Koszty związane ze stworzeniem strony internetowej są jednorazowe, opłaty za hosting i domenę są okresowe. Najczęściej uiszcza się je raz na rok w wysokości ok 200zł. Koszt stworzenia strony internetowej firmowej to ok 1000zł-2000zł. W tej cenie nie przeprowadzimy porządnie nawet kampanii reklamowej w jednym mieście, a internet daje nam taką możliwość i to na skalę globalną. Tworzenie stron internetowych dla firm okazuje się być najlepszą formą promocji firmy.

Komentarze są zamknięte.